Random talks + azam 2016

Assalamualaikum,

Happy Wednesday everyone! Alahai formalnya. Lamanya tak melawat blog. Adlin baru balik dari family trip to Penang (tak lah baru sangat). Alhamdulillah 4 hari kat sana memang menyeronokkan, Dapat makan pasembur, sotong kankung, and nasi kandar puas-puas (kalau cerita Adlin akan cakap pasal makanan je hahahaha). Nak buat macam mana, Adlin memang suka makan hahahah.

Pejam celik pejam celik, rupanya tinggal lagi sehari kita akan menyambut tahun baru 2016. Sekejapnya masa berlalu. Adlin rasa macam baru semalam Adlin masuk form5, risau pasal SPM, habiskan kebanyakkan masa dengan belajar dan kelas tambahan. Tengok-tengok, Adlin dah habis SPM dengan tenang, Alhamdulillah.

Bagi sesetengah orang, mesti tahun ni agar mencabar bagi mereka kan? Walau apa pun yang berlaku sepanjang tahun ni, kita dah berjaya merempuh tahun ni dengan jayanya. Bagi Adlin tahun ni mencabar sedikit sebab tahun 2015 Adlin ambil SPM, dan SPM ni bagi kata orang penentu masa hadapan. Biar lah, segalanya yang dah berlaku, Adlin dah buat yang terbaik, harapnya result yang keluar pun baik-baik sahaja. Amin..  Bunyi macam pasrah je hahahhhaa.

Bila Adlin buka buku nota lama Adlin, tetiba nampak azam 2015 yang ditulis. Tak tahulah sama ada nak menangis atau ketawa tengok benda buku tu hahaha Memang setiap tahun Adlin  akan cuba sedaya upaya untuk tunaikan azam Adlin, and tahun lepas sesetengah azam Adlin dapat ditunaikan. Antara yang Adlin dapat tunaikan:

1. Study elok-elok untuk SPM
-Rasanya ni je satu-satu nya yang Adlin buat sungguh-sungguh masa tahun 2015.

2. Kurangkan berat badan
-Walaupun susah, Adlin berjaya turun 10kg tahun lepas. Tak ramai yang perasan Adlin turun berat, maybe sebab Adlin memang chubby hahhahaha Tapi berat Adlin naik balik 11kg lepas SPM. So azam ni dikira berjaya atau tak?

Ni jelah yang Adlin ingat buat masa ni hahaha okay takpe. Tahun 2016, kita buat dengan lebih baik. In sya Allah.

Untuk tahun 2016 ni, antara goals Adlin:

1. Nak ambil lesen kereta
-Kawan-kawan semua dah ada lesen L, kita ni daftar pun belum. Takpe, buat apa ikut orang kan? ayat nak sedapkan hati sendiri

2. Nak pergi Korea
-Adlin memang ada plan nak pergi Korea bulan Mac nanti. Musim bunga. Pembayaran dengan travel agency pun dah selesai. Tinggal buat passport dan kemas barang je. Harapnya kesampaian lah hajat Adlin yang satu ni.

3. Nak kurangkan berat badan
-Goals yang sama setiap tahun bagi setiap perempuan yang macam Adlin ni hahahaha kalau kawan-kawan Adlin dengar, mesti diorang gelak punya. Setidaknya kurang balik 11kg Adlin pun jadilah hahahaha

4. Nak kumpul duit
-Adlin ni memang lahir sebagai seorang yang boros and tak pernah simpan duit lebih dari RM200 sebab Adlin akan gatal tangan hahahaha In sya Allah tahun 2016 nak simpan duit, tabung pun dah ada dan Adlin memang azam cukup je RM200 Adlin nak suruh mama pegang duit tu untuk elak syaitan dari menghasut beli bukan-bukan.

5. Nak buat planner yang comel-comel
-Sejak baca blog ni,  Adlin sangat berkenan dengan planner yang comel-comel siap design lelawa ni. Siap ada DIY yang kita boleh print je dalam kertas A5. Adlin memang tak berapa nak kreatif sangat, tapi Adlin akan buat juga planner 2016 macam ni hahahah harapnya tak terhenti separuh jalan lah angan-angan yang satu ni. 

Ada lah beberapa benda lagi yang Adlin nak capai untuk tahun hadapan tapi dirahsiakan atas sebab-sebab tertentu. segan nak cakap sebenarnya hahahahah tapi tak kesahlah apa pun azam dan impian kita untuk tahun hadapan, yang penting kita sentiasa lakukan perkara yang kita suka dengan penuh passion, jangan peduli cakap haters, dan yang paling penting sentiasa bersyukur dan gembira dengan apa yang kita ada. tetiba rasa bersemangat pulak


Panjang betul Adlin bebel kali ni kan hahahhaha tak pe lah kan dah lama tak jumpa, mesti ada lah tu yang rindu Adlin. Angkat bakul sendiri hahahaha okaylah till meet next time.

Comments

Popular posts from this blog

Kenali warna dan jenis kulit kita

Review : Sunk into the womb

Review: Victoria secret's perfumes