A little about matriculation program - PART 2

Assalamualaikum and hello earthling,

Seperti yang dijanjikan, hari ni Adlin nak share a little about matriculation program and kali ni akan lebih tertumpu dekat Kolej Matrikulasi Perak (KMPk). To be honest, Adlin tak tahu nak start dari mana. So, adlin akan start daripada kuliah. Okay, dalam satu kuliah akan ada lebih kurang dalam 5 kelas tutor, and satu kelas tutor akan dibahagikan kepada kelas a dengan kelas b. Masa batch 2016/2017, selalunya yang guna lecture hall yang besar (LH5 dengan LH6) kelas modul satu dengan kelas modul dua. Kalau modul tiga dengan modul account, selalunya akan guna lecture hall kecil (LH1, LH2, LH3 and LH4).

Kat sini semuanya lengkap disediakan untuk student, ada indoor gymnasium, ada basikal untuk kita pusing-pusing KMPk (tapi Adlin tak main pun basikal tu lol) ada mesin basuh disediakan dekat setiap blok. Kiranya macam-macam lah ada,

Oh, apa yang paling best kat KMPk ni, cafe kat sini ada banyak sangat makanan yang sedap. Kalau nak senaraikan mesti akan ada satu senarai panjang. Nasi putih ayam blackpaper, nasi ayam, nasi tomato, kuey tiaw kungfu, kuey tiaw hongkong, and yang paling special kat KMPk ni ialah burger hongkong. Sumpah sedap lagi-lagi bila waktu malam kita dah penat study, ada burger hongkong pulak.

Kat bawah ni adlin sharekan gambar-gambar Adlin sepanjang kat sini.

Ni lah tandanya yang korang sedang belajar dekat KMPk. Maaflah model tu menyemak je

Dewan kuliah 5

Permandangan dari makmal biology 

Boleh main indoor games dekat bahagian atas library

Tanda yang korang akan nampak di antara pejabat dengan cubicle

KMPk ada banyak gila tangga. And ada satu tangga tu sangat cerun



Belakang makmal. Kat sini kalau sunrise cantik sangat

Permandangan ni yang korang akan nampak setiap hari. Sunrise daripada aasrama lelaki and sunset daripada asrama perempuan

Antara aktiviti anjuran JMM, iftar perdana

Permandangan dari asrama perempuan

Adlin rasa post ni tak berapa nak membantu, tapi Adlin harap adik-adik yang bakal masuk KMPk akan dapat gambaran tentang KMPk. Apa-apa pun semoga gembira belajar disini.

Comments

Popular posts from this blog

Kenali warna dan jenis kulit kita

Review : Sunk into the womb

Review: Victoria secret's perfumes